Pagini
- Pagina de pornire
- CORUPŢIA ŞI ANTICORUPŢIA ÎN SISTEMUL JURIDIC - Cristi DANILEȚ
- ELECTORALIA - o musca pe peretele FB
- VECHII BUCUREȘTI văzut ACUM
- Ioan.Victor.DRAGAN jurnalul amintirilor viitoare
- 1-ACTE NORMATIVE privind functionarea SECURITAȚII si MINISTERULUI DE INTERNE intre 1948 -1989 (preluare de pe situl CNSAS)
- 2-DECIZIILE SECURITATII COMUNISTE - MSS-MAI - DE INTERNARE ÎN UNITĂŢI ŞI COLONII DE MUNCĂ - Arhiva CNSAS
- 3-Pregatirea zilei de 1 mai 1975 la securitate !
- 4-Securitatea , Avortul și avortonii ...
- 1988- Securitate - PLAN de MASURI - Stejarul 88 și comandamentul acțiunii
- SECURITATEA – cadre Obiective si metode Vol.I+ II / preluare CNSAS
- Informatizarea Politiei Politice in Romania 1973-1989....
- 1989-DSS-Plan de măsuri pentru acţiunea FORUM-89 - Congresul al XIV-lea al P.C.R. (nr. 00986 din 24.10.1989 )
- SECURITATEA SI SERVICIILE SECRETE SOVIETICE - autor nementionat pe SCRITUBE
- Noiembrie 1989-Iulie 1990 - EU și PUTEREA
- Liste Verificari CNSAS 2007-2012 - LUCRATORI si COLABORATORI ai SECURITATII
joi, 6 decembrie 2012
09.12.2012 – LISTE COLEGII – SECTII VOTARE – ALEGATORI la 06.09.2012 Sursa BEC
Libellés :
2012
,
alegeri
,
alegeri locale
,
BIROUL ELECTORAL CENTRAL
,
COLEGII ELECTORALE
,
NUMĂR ALEGATORI
Supravegherea corespondenței cu pensionari securiști și rudele securiștilor de Paște și Crăciun !
joi, 29 noiembrie 2012
CORECȚIA ce trebuie să i aplice se pisicuțului roșu MIAU-PONTA-NAUMOVICI !
! MIAU-PONTA-NAUMOVICI - Un dobitok căruia nu-i mai tace gura.
Pisicuților care fac murdărie în mijlocul plăpumii li se aplică o corecție
bătrânească - Ssunt băgați cu botul în ceea ce au procesat să poată ține minte toată viața ce au făcut și să nu mai facă altă dată !
Cam așa CORECȚIE trebuie să i aplice se pisicuțului roșu MIAU-PONTA-NAUMOVICI ! și multora altora ca el ....
miercuri, 28 noiembrie 2012
PSD-ul lui Naumovici (Ponta) cuibusor al KGB ...u... | ROMANI ANTI USL
Libellés :
ANAF - Sacul fara fund al Guvernului
,
ANTOLOGIA RUSINII PAINII ALBE COMUNISTE
,
Guvernatorul Gubernaiei ROMANIA-Ion Ilici Iliescu
,
miau-ponta-naumovici
,
PONTA
,
PONTĂLĂU
duminică, 25 noiembrie 2012
Securitatea , Avortul și avortonii .....
Plan de măsuri privind aplicarea cu
fermitate a dispozițiunilor legale care reglementează întreruperea
cursului sarcinii și îmbuntirea muncii de prevenire și reprimare a
infracționalismului această linie - M.I. nr. 068230 din 01.09.1973,
înregistrat la Direcția Secretariat la nr.13/0090066 din 17.10.1973 (
preluare de la www.cnsas.ro )
sâmbătă, 24 noiembrie 2012
Decesul zilei de 1 M.A.I. PE STADIONUL 23 AUGUST ! Securitatea se pregatise dar nu prevazuse !
Documentul de mai jos l-am gasit pe situl CNSAS - ia de vezi ce eforturi se faceau la SECURITATE pentru manifestatiile de 1 mai ! Parcă era ziua 1 M.A.I. , cum se glumea politic in epoca !
Asta mi-a adus aminte de un eveniment despre care nu am gasit detalii , se petrecuse in anii 1975-76 , lucram la institutul de masini unelte unde se facea politică comunista cu painea albă infulecata de mancatorii de căcat , iar noi aștia de rînd eram materia primă si gratuită pentru primiri-manifestații-munci de iarnă, de vară sau oriune ne impingeau smecherii activisti de sector, municipiu sau CC.
Intrasem incolonați si zgribuliți dinspre Mihai Bravu , pe Maior Coravu și am fost bagați in tribunele de ploia rece ce nu se oprea.Convocarea era facuta si coordonata de prietenii partidului unic care stateau cu ochii pe noi ca insoțiți de armata vazută-nevazută a Securitații.
Tineri din productie scosi la pregatire cu saptamani in urma erau masat pe teren spre tribuna a II-a si suportau cu stoicism , in echipamentul de bumbac subtire , picaturile dese ale unei ploi reci .
Noi , spectatorii - cateva zeci de mii adusi la acest prespectacol grotesc bombaneam si nu stiam ce sa facem .Echipa de teroare de partid si securitate a decis sa se lupte cu natura chemand un elicopter sa svante platforma de protecție a gazonului unde urmau sa evolueze tineri imbracati sportiv !
Elicopterul a dat vreo doua-trei ture apropiindu-se spre platforma de lemn din centru spre a risipi apa adunata. Nu conta că ventilatia de apa de ploaie manată de palele elicopterului se ducea spre tinerii uzi pană la piele si spre tribunele pline de aplaudaci amatori adusi la o manifestatie forțata .
Asta a umplut paharul si murmurul si bombănelile s-au transformat imediat in huiduieli care in cateva minute a oprit nebunia , elicopterul a fost retras si manifestația de pe stadion s-a anulat !
In acel an sau in anul urmator s-a dus si cu sarbatorirea de 1 M.A.I. !
Decesul zilei de 1 M.A.I. era consfintit PE STADIONUL 23 AUGUST ! De atunci s-a trecut la iarba verde - cu bere la litru cumparata de la tigani si cu ce se mai putea !
Securitatea se pregatise dar nu prevazuse !
Iata documente pe aceasta tema din arhiva CNSAS - custodele acestor porcarii...
Asta mi-a adus aminte de un eveniment despre care nu am gasit detalii , se petrecuse in anii 1975-76 , lucram la institutul de masini unelte unde se facea politică comunista cu painea albă infulecata de mancatorii de căcat , iar noi aștia de rînd eram materia primă si gratuită pentru primiri-manifestații-munci de iarnă, de vară sau oriune ne impingeau smecherii activisti de sector, municipiu sau CC.
Intrasem incolonați si zgribuliți dinspre Mihai Bravu , pe Maior Coravu și am fost bagați in tribunele de ploia rece ce nu se oprea.Convocarea era facuta si coordonata de prietenii partidului unic care stateau cu ochii pe noi ca insoțiți de armata vazută-nevazută a Securitații.
Tineri din productie scosi la pregatire cu saptamani in urma erau masat pe teren spre tribuna a II-a si suportau cu stoicism , in echipamentul de bumbac subtire , picaturile dese ale unei ploi reci .
Noi , spectatorii - cateva zeci de mii adusi la acest prespectacol grotesc bombaneam si nu stiam ce sa facem .Echipa de teroare de partid si securitate a decis sa se lupte cu natura chemand un elicopter sa svante platforma de protecție a gazonului unde urmau sa evolueze tineri imbracati sportiv !
Elicopterul a dat vreo doua-trei ture apropiindu-se spre platforma de lemn din centru spre a risipi apa adunata. Nu conta că ventilatia de apa de ploaie manată de palele elicopterului se ducea spre tinerii uzi pană la piele si spre tribunele pline de aplaudaci amatori adusi la o manifestatie forțata .
Asta a umplut paharul si murmurul si bombănelile s-au transformat imediat in huiduieli care in cateva minute a oprit nebunia , elicopterul a fost retras si manifestația de pe stadion s-a anulat !
In acel an sau in anul urmator s-a dus si cu sarbatorirea de 1 M.A.I. !
Decesul zilei de 1 M.A.I. era consfintit PE STADIONUL 23 AUGUST ! De atunci s-a trecut la iarba verde - cu bere la litru cumparata de la tigani si cu ce se mai putea !
Securitatea se pregatise dar nu prevazuse !
Iata documente pe aceasta tema din arhiva CNSAS - custodele acestor porcarii...
sâmbătă, 17 noiembrie 2012
Cele mai frecvente fapte pentru care s-au dispus arestarile si condamnarile in perioada 1947-1989 | Retrocedari
Cele mai frecvente fapte pentru care s-au dispus arestarile si condamnarile in perioada 1947-1989 |
SURSA: Retrocedari /http://retrocedari.com/1063.html
November 17, 2012
Cele mai frecvente fapte pentru care s-au dispus arestarile si condamnarile in perioada 1947-1989
În perioada 1947-1989, penitenciarele şi coloniile de muncă
ale României au reprezentat locurile unde au fost deţinute zeci de mii
de persoane a căror singură vină a fost faptul că nu erau de acord cu
noua ordine politică şi socială impusă de Partidul Comunist Român.
Aceşti oameni au intrat într-un sistem penitenciar care îi
considera chiar mai periculoşi decât răufăcătorii de rând, fiind supuşi
tuturor rigorilor administrative, dar suferind în plus datorită
stigmatului de deţinut politic.
Fiecărui deţinut politic i s-a întocmit cel puţin o fişă
matricolă penală. Fişele de penitenciar/fişele matricole penale cu
menţiuni specifice au fost păstrate în arhiva Direcţiei Generale a
Penitenciarelor (astăzi Administraţia Naţională a Penitenciarelor) şi
centralizate la penitenciarul Jilava.
O fişă de penitenciar avea o formă tip, care a variat în
funcţie de perioada în care deţinuţilor li s-a întocmit fişa, de fapt o
coală cartonată, cu rubrici atât pe faţă, cât şi pe verso.
Pe lângă datele de identificare ale fiecărei persoane
(numele, prenumele, data naşterii, locul naşterii, părinţii şi
domiciliul) şi cele administrative legate de condamnare (fapta şi
descrierea pe scurt a acesteia cu articolul aferent, mandatul de
arestare, hotărârea judecătorească, durata şi felul pedepsei), există şi
o serie de menţiuni caracteristice situaţiei de deţinut politic
(ocupaţia, averea, originea socială şi apartenenţa politică).
Cea mai importantă caracteristică a acestor fişe este
împărţirea datelor deţinutului între perioada de dinainte şi perioada de
după instalarea regimului de „democraţie populară”.
Articolele pe baza cărora au fost arestate şi condamnate
aceste persoane fac parte din mai multe variante ale Codului penal
comunist.
Cele mai frecvente fapte pentru care aceste persoane au fost condamnate sunt:
- Art. 193/I: activitate contra clasei muncitoare – era vorba despre un articol secret, cuprins în decretul nr. 62/1955 şi nepublicat, a cărui caracteristică era sfera foarte largă de cuprindere, aici putând fi încadrate orice fel de acuzaţii. În genere, se folosea pentru cei care nu puteau fi încadraţi articolelor din Codul Penal. În Codul Penal propriu-zis, art. 193 făcea parte din Secţiunea I („Înaltă trădare”) a Capitolului I („Crime şi delicte contra siguranţei exterioare a statului”);
- Art. 207: crimă de surpare a ordinii constituţionale – „Acela care săvârşeşte acte violente în scop de a schimba forma constituţională a Republicii Populare Române, precum şi acela care instigă pe locuitori de a se ridica în contra puterilor constituţionale ale Republicii, comite crima de surpare a ordinei constituţionale şi se pedepseşte cu detenţiune grea dela 5 la 10 ani şi degradare civică dela 3 la 5 ani”;
- Art. 209: crimă de uneltire împotriva ordinii sociale – „faptul de a propovădui prin viu grai schimbarea formei democratice de guvernământ a Statului”, „faptul de a face propagandă pentru răsturnarea în mod violent a ordinei sociale existente în Stat”, „faptul de a constitui sau organiza asociaţii secrete cu scopul arătat la alineatul precedent, fie că au ori nu caracter internaţional”, „faptul de a lucra prin mijloace violente, pentru a produce teroare, teamă ori desordine publică, cu scop de a schimba ordinea economică sau socială din România”, „faptul de a intra în legătură cu vreo persoană sau asociaţie cu caracter internaţional din străinătate sau din ţară, în scopul de a primi instrucţiuni sau ajutoare de orice fel pentru pregătirea unei răsturnări a ordinei democratice a statului”, „faptul de a ajuta, în orice mod, o asociaţiune din străinătate sau din ţară, care ar avea de scop să lupte contra ordinei economice sau sociale din România”, „faptul de a se afilia sau deveni membru al vreunei astfel de asociaţii”, „cei care iniţiază, organizează, activează sau participă la organizaţiuni de tip fascist, politice, militare sau paramilitare” şi „cei care, fără a fi membri ai unor astfel de organizaţii, fac propagandă sau întreprind acţiuni în favoarea acelor organizaţiuni, a membrilor lor sau a scopurilor urmărite de ele”. Aceasta a fost cea mai răspândită încadrare care li s-a aplicat celor condamnaţi pentru delicte politice.
- Art. 228: omisiune de denunţ – „Acela care, având cunoştinţă despre un complot sau despre pregătirea crimei prevăzute de art. 207, omite să denunţe aceasta, când era încă timpul de a se împiedeca consumarea faptului, comite delictul de omisiune a denunţării complotului şi se pedepseşte cu închisoarea corecţională dela 1 la 2 ani”;
- Art. 267: trecerea frauduloasă a frontierei – „Acela care intră sau iese din ţară prin alte locuri decât acele destinate trecerii călătorilor, sau chiar prin acestea dar în ascuns, comite delictul de trecere frauduloasă a frontierei şi se pedepseşte cu închisoare corecţională dela 3 la 10 ani şi amendă dela 4.000 la 40.000 lei. Aceeaşi pedeapsă se aplică şi aceluia care a înlesnit trecerea frontierei în condiţiile de mai sus”.
- Art. 284: favorizarea infractorului – „Acela care, fără să fi avut o înţelegere prealabilă cu autorul sau complicele, înainte de comiterea infracţiunii, dă ajutor sau protecţie acestora, pentru a eluda sau zădărnici cercetările sau alte acte de procedură ale autorităţilor, ori pentru a se sustrage de la acestea sau de la executarea pedepsei”.
- Art. 325: răspândire de manifeste sau publicaţii interzise – „Faptul de a produce, vinde sau distribui scrieri, desemne ori imprimate declarate ilicite printr-o hotărâre judecătorească definitivă. Aceeaşi pedeapsă se aplică şi aceluia care introduce, reproduce, vinde ori distribuie scrieri, desemne ori imprimate străine a căror introducere în ţară a fost interzisă de autoritatea în drept”.
- Art. 327: instigare/agitaţie publică – „Acela care, prin orice mijloace, instigă direct publicul la nesupunere către legi sau către autorităţile constituite. De asemenea, constituie delictul de instigare publică şi simplul fapt de a îndemna publicul, prin orice mijloace şi în mod direct la săvârşirea vreunei crime sau delict. Oricine, prin orice mijloace, va întreprinde sau va încerca să întreprindă o acţiune împotriva formei de guvernământ democratice, precum şi oricine, prin orice mijloace, va agita sau va încerca să facă agitaţiuni din care ar putea să rezulte un pericol pentru siguranţa Statului se va pedepsi dela 5 la 10 ani închisoare corecţională”.
Deşi puţine comparativ cu numărul celor condamnaţi politic
în perioada anilor ‘50-‘60, aceste condamnări sunt importante prin
însăşi existenţa lor, care contrazicea afirmaţiile regimului cum că nu
ar mai exista deţinuţi politici.
Există mai multe precizări în Codul Penal din 1968, care practic recunosc abuzurile legale care se făceau sub imperiul codurilor anterioare.
În primul rând, este vorba de deosebirile faţă de variantele vechi:
- Noul cod „nu mai prevedea o împărţire a pedepselor în pedepse de drept comun şi pedepse politice”.
- De asemenea, „prevedea o singură pedeapsă privativă de libertate denumită închisoare, faţă de patru asemenea pedepse câte existau în codul penal anterior (munca silnică, temniţa grea, detenţiunea şi închisoarea corecţională)”.
Dar cea mai importantă precizare, sub aspectul caracterului represiv politic
al regimului de democraţie populară, afirmă că „în noul cod penal a
fost introdusă prevederea, care nu se găseşte în codul anterior,
potrivit căreia executarea pedepsei nu trebuie să cauzeze suferinţe fizice şi nici să înjosească persoana condamnatului”.
Cât priveşte încadrarea juridică propriu-zisă a faptelor cu caracter politic, începând cu anul 1968, aceasta se făcea la Titlul I al Părţii Speciale a noului cod, intitulat „Infracţiuni contra securităţii statului” (art. 155 – 173).
Două erau direcţiile pe care mergea pedeapsa politică sub
noul cod penal: în primul rând art. 166 („Propagandă împotriva
orânduirii socialiste”) şi apoi seria articolelor 155-157, care se
refereau la trădare, iar sub incidenţa lor puteau să cadă cei care
intrau în orice fel în contact cu cetăţeni străini.
Cea mai elocventă formulare, privită din perspectiva codurilor penale anterioare şi în spiritul acestora, se găsea la art. 166: „Propaganda
cu caracter fascist săvârşită prin orice mijloace, în public, se
pedepseşte cu închisoare de la 5 la 15 ani şi interzicerea unor
drepturi. Propaganda sau întreprinderea oricărei acţiuni pentru
schimbarea orânduirii socialiste, sau din care ar rezulta un pericol
pentru securitatea statului, se pedepseşte cu închisoare de la 5 la 15
ani şi interzicerea unor drepturi.”
Abonați-vă la:
Postări
(
Atom
)