miercuri, 23 septembrie 2009

UN RAPORT DE 400 de pagini cu 23 autori luat la misto!

Un raport mult mai amanuntit si bazat pe date si studii aprofundate despre starea natiei este luat la misto de o trupa de bezmetici care nu pot sa citeasca o pagina intreaga fara sa adoarma,daramite cele aproape 400 de pagini sintetizate de 23 de specialisti tineri .... iata pozitia lui Dan SELARU pe aceasta tema:

via România obiectivă by Dan Selaru on 9/22/09
Cât mi-a fost în putinţă ieri am citit din raportul Comisiei Prezidenţială Pentru Analiza Riscurilor Sociale şi Demografice.

Subiectul raportului, aici e varianta integrală, este drama demografică şi socială pe care o trăim şi care este doar la început. De o importanţă covârşitoare pentru toţi cetăţenii acestei ţări.

Şi cum tratează presa subiectul? Scoate din context două subiecte de tip tabloid, prostituţia şi drogurile şi face din Băsescu prin ricoşeu un susţinător al drogurilor şi legalizării prostituţiei.

În raport este dezincriminat consumul de droguri şi se pune problema unei discuţii serioase pe marginea legalizării prostituţiei. Iar subiectele sunt colaterale şi neimportante în cadrul raportului.

Un blogger ca mine poate să scrie ce vrea, de la cupletele lui Constantin Tănase la economie computaţională sau dilema prizonierului. O instituţie de presă serioasă trebuie să scrie despre faptele importante care se petrec în ţara. Ce se scrie în raport este relevant pentru societate şi aduce atingere oricărui cetăţean. Şi nu-ţi trebuie 5 zile să faci o analiză a celor 382 de pagini.

Capitolele raportului ating veniturile şi sărăcia, soluţii pentru piaţa muncii, protecţia socială, serviciile sociale, grupurile sociale cu risc de excluziune socială şi dezechilibrele demografice. Concluziile esenţiale sunt:

"Capitolele Raportului au relevat, fiecare în parte dar şi împreună problemele sectoriale şi generale ale sistemului de protecţie socială a României enunţate in introducere:
- lipsa de coerenţă instituţională, de viziune şi de planificare strategică pe baza evidenţelor, absenţa monitorizării şi evaluării ca practici de corectare a sistemului
- ineficienţa, risipa, dezechilibrele bugetelor de protecţie socială
- inechităţile multiple şi flagrante în distribuirea resurselor sociale
- riscurile sociale majore prezente şi mai ales viitoare generate de tendinţele de evoluţie a structurii populaţiei a crizei economice, a unor componente ale sistemului de protecţie socială.
"

Printre propunerile pentru rezolvarea acestor probleme găsim:

"Priorităţile în distribuirea şi redistribuirea veniturilor vor trebui mutate pe familiile cu copii şi pe încurajarea intrării pe piaţa muncii a tinerilor şi şomerilor şi rămânerii pe piaţa muncii a celor aflaţi în preajma vârstei de pensionare."

"O lege unică a salariaţilor bugetari este obligatorie pentru a diminua/elimina inechităţile din sistem...Accentul trebuie pus cât mai mult pe performanţă, indiferent de vârstă: la performanţe egale trebuie acordate recompense egale."

"Trebuie să se interzică prin lege acordarea de drepturi salariale proprii de către fiecare putere în parte pentru ea insăşi şi să se impună un control reciproc si mai ales un control public real al acordării drepturilor salariale şi de pensie. Trebui interzisă prin lege orice aprobare a unor cheltuieli bugetare de pensii sau salarii fără acoperirea bugetară pe termen scurt, mediu şi lung certificată de Ministerul Finanţelor Publice sau de o instanţă de decizie specială privind resursele bugetare. Responsabilităţile individuale ale celor care aprobă acordarea de drepturi salariale, pensii sau alte beneficii fără acoperire financiară ar trebui clar reglementată şi sancţionată."

"Crearea a noi locuri de muncă, creşterea angajabilităţii (siguranţei ocupaţiei) prin cursuri de formare profesională şi învăţare continuă, îndepărtarea barierelor de intrare/revenire pe piaţa muncii."

"Reducerea numărului de pensionari (şi implicit a ratei de dependenţă) şi echilibrarea fondului de pensii, eliminarea inechităţilor din sistem prin reducerea pensiilor aberante (exagerat de mari) şi unificarea sistemului public de pensii."

"Măsurile prioritare în domeniul locuinţei şi locuirii trebuie grupate într-o strategie naţională privind accesul la locuinţe şi condiţii de locuire de calitate."

"Este imperativă introducerea unui sistem de servicii de servicii de asistenţă socială primară cu scop de prevenire a apariţiei şi agravării cazurilor sociale încă de la nivel local. În acest sens este necesară o componentă a sistemului de descentralizare financiară care să faciliteze acest proces şi elaborarea unei metodologii capabilă să sustină contractarea serviciilor sociale si dezvoltarea parteneriatului public-privat, acompaniate de evaluari anuale ale rezultatelor si impactului serviciilor oferite beneficiarilor care să se facă de la nivel judeţean şi/sau naţional."

"În condiţiile unei nevoi ridicate de asistenţă medicală (comparativ cu media UE) este necesară reducerea perioadei minime de contribuţie de la 5 ani ( cea mai restrictivă) din UE la maximum 1 an pentru a reduce riscul excluderii sau pierderii calităţii de asigurat. "

"Dezvoltarea unor unităţi şcolare integrate care să deservească microregiuni rurale prin asigurarea transportului pentru preşcolari şi şcolari, inclusiv la nivel secundar superior. - Dezvoltarea (cu prioritate in şcoli din comunităţi dezavantajate, a unor programe naţionale de servicii educaţionale secundare (de tip after school, consiliere si recuperare scolara a elevilor cu risc de abandon) si angajarea de consilieri şcolari, asistenţi sociali si mediatori şcolari pentru susţinerea copiilor din familii aflate în situaţii de risc."

"O populaţie având o stare de sănătate precară amplifică dramatic resursele pe care societatea trebuie să le aloce asistenţei medicale şi celei sociale, în detrimentul altor nevoi ale societăţii iar gradul de participare la activitatea economică este afectat. Reculul natalităţii şi conservarea unui nivel scăzut al acesteia îşi vor arăta cu forţă efectele economice negative în deceniile viitoare prin accentuarea procesului de îmbătrânire demografică şi deteriorarea raportului de dependenţă economică."

"Cea mai importantă dintre recomandările care emană din aceste realităţi şi perspective este nevoia adoptării unor măsuri coerente care să vizeze diminuarea gradului de deteriorare a situaţiei demografice şi, eventual - pe termen lung - o stabilizare a numărului populaţiei (care nu va putea fi decât mai mic în raport cu cel actual). Cel de-al doilea raport al Comisiei, dedicat riscurilor demografice, va trebui să aducă argumente viabile pentru o astfel de intervenţie."

O concluzie interesantă este aceea că gradul de sărăcie al pensionarilor este sub media populaţiei, ca atare este demagogică continua folosire a "dramei pensionarilor", situaţia fiind mult mai gravă în mediul rural şi în rândul agricultorilor.

Raportul prezintă un tablou crunt al realităţilor româneşti şi propune soluţii, majoritatea fără conotaţie electorală. Transpunerea acestora în practică o să necesite o perioadă lungă de timp şi un Guvern dispus să ia măsuri nepopulare.

Mi-a luat sub o oră să scriu toată povestea asta, s-o copiez de fapt. Dar nu e tabloid. Cum merita abordat subiectul? Recunosc că nu este nici pe departe cea mai bună analiză a raportului, pe care nici nu l-am citit. Am avut sub o oră la dispoziţie, atât am reuşit.

Toată lumea o dă înainte cu drogurile, prostituţia şi Băsescu. Ori nu pricep eu ce e important şi ce nu ori nu pricep ei ce e important şi ce nu. Cred că teama presei de a prezenta subiectele în mod serios este nefondată.


vineri, 18 septembrie 2009

100% ADEVARAT - POLITICA SI DELICATESE - OTV evenimentul zilei de azi -09infoevz

DAN SELARU:Cum văd eu realizările Preşedintelui Băsescu

via România obiectivă by Dan Selaru on 9/17/09
După cinci ani, românii au câteva certitudini care înseamnă tot atâţia paşi în modernizarea României:

1. România este membră cu drepturi depline în Uniunea Europeană.

Aici are perfectă dreptate dar "drepturile depline" sunt limitate prin incompetenţă la libera circulaţie a românilor. Nu suntem în stare să absorbim fondurile UE, nu suntem în stare să impunem un comisar cu un portofoliu serios, se cere excluderea noastră din cauza corupţiei, nici acum n-am scăpat de supravegherea Justiţiei. Aderarea a fost un real succes la care Traian Băsescu are merite incontestabile, ce a urmat după... - 0.5

2. Autorităţile judiciare competente nu mai au reţineri în anchetarea foştilor şi actualilor miniştri.

Când s-a vorbit despre ţepe eu n-am luat-o de bună ci ca pe o promisiune de reformă a Justiţiei. Care nu a reuşit. - 0

3. Cota unică de impozitare este de 16%.

Era oricum o promisiune electorală din vremea candidaturii lui Stolojan. Are meritul că a impus-o. - 1

4. Presa îşi ia atâta libertate câtă vrea.

Este un lucru normal. Faţă de epoca Năstase este clar un pas înainte. - 1

5. Adevărul despre crimele comunismului a fost făcut public în această sală.

Un gest necesar care trebuia făcut. Lipsit de urmări. - 1

6. Două milioane de dosare ale fostei securităţi au fost predate CNSAS.

Da, un alt gest corect. Totuşi motanul Felix nu este considerat securist. - 1

7. Românii nu mai votează liste, votează oameni pentru Parlamentul României.

Românul votează un om şi se pomeneşte că iese altul. Ori pe liste ori ca la primărie. - 0

8. România a trecut proba consecvenţei în politica externă.

A trecut doar în raport cu misiunile militare asumate faţă de NATO şi Statele Unite. Un punct corect este atitudinea faţă de Kosovo. Relaţiile noastre cu vecinii sunt destul de tensionate, Ucraina, Rusia şi până de curând Moldova nu ne-au prea zâmbit. Drepturile românilor din Serbia nu sunt respectate. - 0.5

9. Marea Neagră, Dunărea şi Nabucco au devenit oficial proiecte europene, cum despre ele vorbeam în campania din 2004.

Sunt multe proiecte pe hârtie. Dacă se vor realiza rămâne să vedem. - 0.5

10. Preşedintele românilor nu a făcut niciun fel de compromisuri – nici măcar compromisul tăcerii - cu oameni şi structuri pe care în 2004 le considera parte a sistemului ticăloşit.

Acest punct este pur moral şi nu are un criteriu măsurabil.

11. Avem o pensie minimă garantată şi pentru acei vârstnici care nu au contribuit la sistemul de pensii.

Face parte din puţinele promisiuni respectate. Deşi nesustenabilă măsura era necesară mai ales în vremurile grele prin care trecem. - 1

12. S-au simplificat procedurile pentru redobândirea cetăţeniei române şi creşterea numărului de burse pentru studenţii din Republica Moldova.

Măsură corectă care poate transforma mai rapid Moldova. Ţine numai de ei s-o folosească. - 1

7.5 puncte din 11, nota 7. Din păcate cele 11 puncte nu au nici pe departe aceeaşi importanţă. Punctele importante pentru mine 1, 2, 3, 7, 8 au strâns 2 puncte, adică nota 4.

Nu mă lansez în lista nerealizărilor că analiza lor o face toată lumea. Ce sesizez este că Justiţia este esenţa acestor ani. Din păcate aici Preşedintele Băsescu nu a reuşit. Nu numai din cauza sa dar considerând-o ca pe o realizare şi-o asumă.

Un mandat semiratat pornit cu speranţă, cu un vârf în 2007 la referendum şi terminat într-o deplină degringoladă.

PS Regulile comentariilor sunt aici, încălcarea lor se pedepseşte cu ştergerea fără avertisment.


miercuri, 16 septembrie 2009

Imbold la o mica donatie pentru adrian mutu !

luminita ignea ţi-a trimis un mesaj în AQVILA

I-as ceda cu mare drag cele zece zile de concediu fara plata pe care guvernul mi le da in marinimia sa. Dar din dar... Se accepta?


> Date: Fri, 11 Sep 2009 17:12:15 +0000
> From: ivd


> To: Lodroman Cristian, MARIA MARCU, adriana adda, luminita ignea
>
> mai baieti,mai draga cititorule,electorule!
> dati un ban pentru ala a'lu'mutu - din putinul pe care il aveti ,un kil de faina,un lil de zahar,un pui ,o punga de plastic de 1 leu cu ceva , afise electorale expirate sau in curs de expirare ,o crestere negativa de venituri,un lapte UHT expirat,un politician la conserva , coji de cartofi si coji de mere pentru o placinta , un pachet de legi , hai ca puteti dar va e rusine...
> sau sa-i faca don'profesor din MILCOV un bust calare pe laura andresan din chirpici si sa facem apoi o licitatie pe AQVILA sau pe E-BAY sau pe OTV sau TVR 1 sau chhiar la Realitatea TV intr-o emisiune teledon moderata de tatulici-intr-o noua prezentare...



marți, 15 septembrie 2009

3039 de alegători care au votat multiplu?

via România obiectivă by Dan Selaru on 9/14/09
Pe 8 iunie Ministrul Nica se lăuda că o să-i prindă pe ăia care au votat de mai multe ori la europarlamentare. Şi vine acum şi ne spune că are 3039 de cetăţeni cu dosare penale gata dar pe care nu-i poate trimite în instanţă pentru că nu are originalele listelor, acestea fiind blocate de Autoritatea Electorală Permanentă.

Ce scrie pe site-ul AEP.

"Autoritatea Electorală Permanentă este o instituţie nouă, necesară bunei funcţionări a statului de drept şi a democraţiei. Având baza constituţională în art. 73, alin. 3, lit. a din Constituţia României şi reglementarea legală Legea 373/2004, precum şi Regulamentul de organizare şi funcţionare al Autorităţii Electorale Permanente (Hotărâre nr. 2/19.03.2007 a Parlamentului României), Autoritatea Electorală Permanentă este o structură administrativă de gestionare a procesului electoral doar cu atribuţii tehnice şi de educaţie electorală, vizând afirmarea unei culturi politice a participării, precum şi o angajare lucidă, în cunoştinţă de cauză a cetăţenilor. Crearea unui cadru propice tuturor cetăţenilor pentru redescoperirea participării la viaţa politică, pentru înţelegerea mecanismelor democraţiei şi a semnificaţiei votului, precum şi creşterea gradului de încredere şi al ataşamentului lor faţă de sistemul pluralist sunt tot atâtea coordonate ale activităţii instituţiei."

Emisiunea este din data de 12/09/2009, Am căutat în presa de azi o vorbă despre subiectul în cauză. Se dezbate orice, pe cine l-a huiduit mai tare poporul, ce vrăji a mai făcut Guvernul, ce nunţi şi cârciumi sunt frecventate dar despre asta nimic.

Dan Nica are în cârcă un singur subiect, ăla cu depozitul în flăcări. Sunt eu deplasat dacă doresc să ştiu dacă procesul electoral e corect? Dacă e adevărat ce spune Nica, nu-l văd inventând toată povestea, pun întrebarea "Ce oameni din AEP blochează procesele şi ce motiv au?". Motiv, nu pretext.

Conducerea AEP

Octavian OPRIŞ - provenienţă PSD, Preşedinte
Csaba-Tiberiu KOVACS - provenienţă UDMR, Secretar General
Marian MUHULEŢ - provenienţă PNL, Vicepreşedinte
Ana Maria PĂTRU - provenienţă PDL, Vicepreşedinte


Asta e emisiunea, după minutul 12, nu e vina mea că se încarcă greu.


PS Regulile comentariilor sunt aici, încălcarea lor se pedepseşte cu ştergerea fără avertisment.


Totalul afișărilor de pagină

Contor securisti si turnatori pe CNSAS

1