joi, 27 decembrie 2007

SECURITATEA ISI APARA SI ACUM OFITERII CARE AU NAPASTUIT NEAMUL ROMANESC - un interviu cu TICU DUMITRESCU IN ROMANIA LIBERA

Doar 362 de ofiteri de Securitate au fost aflati in sapte ani

Romania Libera - Joi, 27 Decembrie 2007

Presedintele AFDPR, Constantin Ticu Dumitrescu, cere Parlamentului sa adopte o lege a recunostintei comune pentru fostii detinuti politici si pentru revolutionari. "Aceasta lege a recunostintei naste o discrepanta strigatoare la cer, pentru ca nu poti sa-i acorzi unui revolutionar drepturi de zece ori mai mari decat unui fost detinut politic", ne-a declarat Ticu Dumitrescu. El solicita MAI (MIRA) sa respecte Legea 187, ignorata timp de opt ani, si sa predea arhivele. Ticu Dumitrescu mai cere ca MAN sa

finalizeze transferul arhivei de la Cernica. "De asemenea, sunt urgent necesare organizarea si cunoasterea continutului fiecarui dosar din aceasta imensa arhiva. Numai astfel vor putea fi gasite date concludente care ar produce surprize in viata noastra politica, si nu numai," ne-a declarat Ticu Dumitrescu. El a mai aratat ca este nevoie de personal la CNSAS, la arhiva si investigatii. Respingerea amendamentelor de catre Parlament care conduceau la simplificarea procedurii de deconspirare a ofiterilor de Securitate trebuie rezolvata, afirma Ticu Dumitrescu. El atrage atentia ca pana in prezent n-au fost publicati timp de sapte ani decat 362 de ofiteri de Securitate intrucat, potrivit Legii 187, trebuie depusa multa munca pentru intocmirea probatoriului si doi sau trei ani pentru a finaliza procedura unui caz.

» Cum comentati faptul ca intre fostii detinuti politici si revolutionari exista diferente in privinta atentiei si a drepturilor acordate?

— Imi exprim nemultumirea si revolta profunda, ca fost detinut politic, cat si ca presedintele al AFDPR, fata de modul in care sunt tratati fostii detinuti politici din Romania. Toate acestea au fost exacerbate de aparitia "Legii recunostintei", acordata revolutionarilor prin vot unanim de catre Parlament. Aceasta in vreme ce eu, de-a lungul celor 18 ani, a trebuit sa duc o lupta continua, incepand cu sustinerea in CPUN a DL 118/1990, pentru acordarea si, ulterior, pentru imbunatatirea unor modeste drepturi. N-as vrea sa se inteleaga ca as avea ceva impotriva revolutionarilor. Dimpotriva, eu cand spun "Revolutia din decembrie" am in fata oameni ca Dinca, Iosif, Maries, Dinescu, Caramitru, Iordache, Orban, ca si cei asemenea lor, care in mod real au avut curajul sa infrunte gloantele armatei si Securitatii. Aceasta ca sa nu mai vorbesc de eroii si ranitii revolutiei. Dar aceasta lege a recunostintei naste o discrepanta strigatoare la cer, pentru ca nu poti sa-i acorzi unui revolutionar drepturi de zece ori mai mari decat unui fost detinut politic. Intrucat, pe langa faptul ca detinutul politic a avut curajul sa infrunte comunismul, a indurat cu anii martirajul temnitelor comuniste si au ramas el si familia sa stigmatizati pe viata. Acum ultimii supravietuitori ai acestei categorii se sting intr-un ritm dramatic, multi dintre ei in mizerie si suferinta. De aceea, sunt obligat sa adresez Parlamentului rugamintea de a adopta o lege a recunostintei comuna si fara nici o exceptie, cu maximum de urgenta, pentru beneficiarii Decretului-lege 118 si pentru revolutionari. stiu ca exista tot felul de categorii si oameni care au avut de suferit in comunism, dar nu au infruntat glontul sau tortura anchetatorilor securisti, precum si temnitele comuniste.

» Ati vorbit recent la o intrunire a Consiliului National al AFDPR de demisia dumneavoastra din CNSAS. La ce hotarare ati ajuns?
— Am reluat de fapt aceasta intentie a mea, de fiecare data respinsa cu vot unanim de AFDPR. Sunt insa reactii publice de nemultumire si chiar unele acuzatii care mi se aduc, in sensul ca eu ma preocup de informatori, si nu de ofiterii de Securitate. In aceste conditii este bine sa se stie ca in cei sapte ani de activitate CNSAS nu a dat decizii de informatori ai Securitatii decat pentru 56 de persoane. Este adevarat ca la cererile de deconspirare a unor informatori adresate CNSAS de victimele acestora au fost descoperiti de circa 600 de informatori, a caror identitate a fost comunicata victimelor respective, petentilor, asa cum ne obliga legea. In afara acestor motivatii se impune sa-mi organizez altfel programul de viata si de munca, intrucat sunt implicat in prea multe activitati. Asa, spre exemplu, cred ca ar trebui sa incep prin a ma retrage din conducerea Institutului de Investigare a Crimelor Comunismului, unde, de altfel, n-am putut participa decat la o singura sedinta. La toate acestea se mai adauga implicarea mea din ce in ce mai intensa in scrierea ciclului de carti pe l-am denumit "Memorie si documente". In sfarsit, dupa tot felul de amanari, am semnat un contract cu editura Polirom pentru volumul unu. Cartile pe care le scriu vor avea un cuprins larg si se vor baza, in afara primei parti a volumului unu, pe date si documente. Ele vor deveni din ce in ce mai interesante, pe masura ce ne apropiem de timpul prezent. Asadar, vor aparea pana prin martie 2008 cele trei carti ale volumului unu, intitulat "Marturii si documente". Urmatoarele volume vor avea titlurile "In memoriam", "Remember", "Lumini si umbre", "Nomina odiosa", "PNT: Maretie si decadere".

» Care e situatia mutarii in noul sediu al CNSAS?

— Datorita interventiei primului ministru si ajutorului financiar respectiv, CNSAS se muta in sfarsit intr-un sediu mai spatios. Dupa cum trebuie sa recunoastem ca, datorita interventiei presedintelui Basescu, serviciile au predat o mare parte din arhive, institutia devenind astfel, din 2006, cu adevarat functionala.

» Este in regula acum?
— Paradoxal, nu! Pentru ca un om care a gandit si a initiat legea dupa care lucreaza aceasta institutie este absoluta nevoie de mult mai multi oameni la arhiva si investigatii. Ne apropiem de doua milioane de dosare primite la gramada in timp de nici doi ani. Lipsa de personal este normal sa se rasfranga in realizarea unui ritm raportat la volumul de lucru si in eficienta activitatii noastre. Asteptam ca, in sfarsit, MAI (MIRA) sa respecte Legea 187, pe care o ignora total de opt ani si sa predea arhivele, iar MAN sa finalizeze predarea arhivei de la Cernica. De asemenea, sunt urgent necesare organizarea si cunoasterea continutului fiecarui dosar din aceasta imensa arhiva. Numai astfel vor putea fi gasite date concludente care ar produce surprize in viata noastra politica si nu numai.


Respingerea amendamentelor de catre Parlament care conduceau la simplificarea procedurii de deconspirare a ofiterilor de securitate trebuie neaparat rezolvata. Intrucat, asa cum prevede acum Legea 187, trebuie multa munca pentru intocmirea probatoriului si doi-trei ani pentru a finaliza procedura unui caz. Asa se face ca pana astazi n-au fost publicati timp de sapte ani decat 362 de ofiteri de Securitate. Se pune si aici intrebarea daca in acest ritm, pentru a finaliza deconspirarea lor, n-am avea nevoie de un deceniu.

» Ati avut o situatie conflictuala cu Dorin Dobrincu, unul dintre editorii raportului Comisiei prezidentiale pentru analiza dictaturii comuniste.

— Intr-un fel da, pentru ca atata vreme cat voi mai avea de trait nu pot accepta sa fie falsificata, denaturata chiar istoria perioadei ai carei actori am fost cei care am cunoscut cu propria viata suferinta, adevarul acelor vremuri si dimensiunile reale ale ororilor securisto-comuniste. Or, astazi sunt ingrozit ca unii istorici mai tineri iau drept bune datele lasate de Securitate in scopul stergerii sau diminuarii acestor crime si faradelegi. Raportul, in intregul sau, este cel mai important document intocmit pana acum in Romania privind ororile comunismului. Eu m-am referit strict la capitolul scris de profesorul universitar Boldur Latescu in numele AFDPR. Or, in acest text, dl Dobrincu si-a permis, intr-o nota de subsol a unei pagini, sa infirme numarul de doua milioane de victime ale comunismului, reducand totul la 350.000. Interventia domniei sale, pe langa faptul ca este neprofesionala si incorecta, o consider si ireverentioasa.

60 DE SECUNDE
Despre disputa dintre Biserica si CNSAS

» Cum comentati reactia unor fete bisericesti privind deconspirarea?

— Din punctul meu de vedere nu a existat nici o disputa cu vreun prelat si mai ales cu biserica. Eu sunt crestin-ortodox si sunt constient, mai mult decat oricand, de rolul si importanta bisericii intr-o societate ca a noastra. Vorbind de deconspirarea preotilor, asa cum este stiut, in proiectul de lege Ticu nici nu am inclus aceasta categorie. Insa in clipa cand a fost votata legea si am jurat pe Biblie in fata Parlamentului, eu ma simt in primul rand obligat moral sa respect legea asa cum a iesit. Deci, daca prelatii nostri se pot supara pe cineva, sa se supere pe cei care au propus introducerea acestor prevederi, ca si pe cei care au votat-o. Oricum, asa cum am mai spus, m-a durut faptul ca inaltii nostri ierarhi ii condamna pe cei care in cadrul deconspirarii Securitatii au ales calea marturisirii si a caintei. Dupa cum nu pot fi de acord cu acel preacucernic parinte care, intr-o discutie telefonica cu un membru al Colegiului, a tinut sa ne ameninte ca va cere Parlamentului desfiintarea CNSAS.

miercuri, 26 decembrie 2007

MESAJUL DE CRACIUN AL MAJESTATII SALE REGELE MIHAI I



Romani,
Dupa primul an in Uniunea Europeana, se poate spune ca democratia si libertatile au locul lor stabil in societatea romaneasca.
Stiu ca sunt ramaneri in urma in sanatate si educatie, in conditiile de viata ale oamenilor in varsta si ca exista motive de dezamagire. Dar economia continua sa creasca si sa se elibereze de trecut, politica are dinamism, iar in Legislativul european avem, pentru prima oara, reprezentanti alesi.
Tara noastra a intrat in familia demna a natiunilor libere.
De aici incolo putem sa incepem sa facem diferenta intre prosperitate si identitate, intre libertati si indatoriri, intre exercitiul politic si respectarea valorilor fundamentale.
Oamenii publici trebuie sa-si serveasca institutia, nu sa se serveasca de ea.
Ne trebuiesc institutii solide, indreptate catre viitor.
Romania are nevoie sa-si daltuiasca o Constitutie europeana care sa dea un rol limpede, neechivoc si complementar institutiilor Statului.
Este o chestiune de onoare, de respect pentru traditiile noastre si pentru democratie.
Astfel se poate desavarsi constructia economica si sociala a tarii noastre.
Natiunea, ca si fiinta umana, are personalitate si fior.
Romania, aidoma fiecaruia dintre noi, are povestea ei, adanc patrunsa de trecut si de destin. Tara noastra va avea un loc in sistemul international daca va sti sa respecte democratia, cultivandu-si instinctul binelui national.
Asa sa ne ajute Dumnezeu!
Mihai R
Castelul Savarsin, 26 decembrie 2007

luni, 24 decembrie 2007

ION ILICI ILIESCU si compania sa de bate si scuturi


Ioan Victor DRAGAN

Imagini de la lansarea cartii "Revolutia Romana-Marturii si documente"/ autor: Romulus Cristea

REVOLUTIA ROMANA- MARTURII SI DOCUMENTE
Autor: Romulus Cristea;
Editura: Romania pur si simplu;
Coperta: Titi Amzar;
Prefata: Nicolae Constantinescu;
ISBN: 978-973-88313-5-3;
Nr. pagini: 310;
Un proiect: Romulus Cristea & Asociatia "21 decembrie" & Secretariatul de Stat pentru Problemele Revolutionarilor



Revolutia Romana- Marturii si documente

Prefata/ Revenirea la normalitate

Revenirea la normalitate

Romulus Cristea este unul dintre puţinii români, care mai cred în revenirea la normalitate prin spunerea lucrurilor pe nume în legătură cu evenimentele din România, care au dus la înlăturarea lui Ceauşescu. Începând cu 27-28 decembrie 1989, am asistat atunci la o efervescenţă a civismului, în oraşele unde avuseseră loc încercările disperate de reprimare sângeroasă a manifestărilor populare îndreptate împotriva dictaturii lui Ceauşescu. Aşa cum generaţia mea nu cunoscuse în Bucureşti mişcări anticomuniste de amploare, la fel pot să declar că şi starea de graţie din primele zile după dispariţia dictatorului a fost unică, fără corespondent în ultimele decenii.

Revolta populară din decembrie 1989 a început în Timişoara prin exprimarea unor puncte clare, a unor revendicări cu substanţă democratică indubitabilă,care s-au sedimentat în scurt timp în “Proclamaţia de la Timişoara”. Ducerea la îndeplinire a acelor deziderate ar fi însemnat transformarea unei nemulţumiri populare nefinalizate, într-o adevărată revoluţie,care sa înlocuiască un regim autoritar,despotic,discreţionar,cu o societate democratică. Justiţia ar fi trebuit să defrişeze, să cureţe societatea românească de toţi aceia care se făcuseră vinovaţi de crime împotriva poporului român. Ori, în loc să asistăm la punerea sub acuzare a criminalilor, am constatat cu surprindere şi stupoare că nu se mai ştia cine a tras în Piaţa Universităţii din Bucureşti, în Piaţa Operei din Timişoara, în Cluj, Braşov, Sibiu şi în alte câteva oraşe din ţară, cine a dat comanda pentru carnagiile unde au murit atâţia tineri,de ce nu au fost autopsiate cadavrele morţilor prin împuşcare şi multe alte evenimente la care asistaserăm cu toţii dar nimeni nu era tras la răspundere.

Să fi fost oare justiţia română incapabilă să administreze nişte probe în cazuri evidente de omucidere? Ne lipseau în 1990 magistraţii, n-aveam procurori, n-aveam judecători?

Realitatea este din păcate alta şi destul de crudă. În justiţie aveam oameni cu ştiinţă dar fără conştiinţă. Cei de la procuratura generală, de la procuratura marilor oraşe unde avuseseră loc masacre, cei din organele de anchetă, o serie de medici legişti au creat un zid de nepătruns pentru aflarea adevărului din decembrie 1989 şi din iunie 1990, ca să mă refer doar la aceste două momente tragice din istoria ultimilor 17 ani.

Atunci când Ion Iliescu a declarat prin 1990-1991 cu cinism şi iresponsabilitate că nici pe Kennedy nu ştim cine l-a omorât, aşa că să o lăsăm mai moale cu aflarea adevărului şi cu tragerea la răspundere a celor vinovaţi, el cu bună ştiinţă a strivit, a maculat, a interzis orice încercare de instrumentare a vinovăţiilor, a compromis ideea de justiţie şi ne-a arătat încă odată adevărata faţă a statului comunist în materie de justiţie.

Ce-i de făcut? Ce mijloace, ce pârghii de influenţare a justiţiei mai avem la dispoziţie? Dacă organele de anchetă şi-au făcut cu greu şi de abia întru târziu datoria, dacă sesizarea din oficiu a organelor procuraturii a fost extrem de firavă în primii ani, ca să nu spunem inexistentă, dacă morţii nu mai pot depune plângeri, ne rămâne totuşi o armă redutabilă: prezentarea în scris prin presă sau prin volume documentare a faptelor pe care le-am trăit cu toţii acum 17 ani. În aceiaşi ordine de idei, hotărârea votată de Parlamentul European în 26 ianuarie 2006 obligă toate ţările foste comuniste să-şi modifice cărţile de istorie, să prezinte generaţiilor tinere documente cu faptele petrecute în timpul comunismului pentru ca acestea să nu se mai repete, pentru ca ele să fie de învăţătură generaţiei tinere actuale şi generaţiilor viitoare.

Acesta este rostul cărţii scrise de Romulus Cristea pe care o recomand tuturor celor care mai au dubii atunci când li se propune condamnarea comunismului.

Bucureşti 30 noiembrie 2007

Nicolae Constantinescu
Membru al Academiei de Medicină din România

sâmbătă, 22 decembrie 2007

L'ORBAN SI MINCIUNELELE DEMONTATE DE PRESA


IATA UN GRAFIC SUGESTIV AL FILMULUI EVENIMENTELOR IN CARE A FOST IMPLICAT MINISTRUL TRANSPORTURILOR,CHITARIST SI MINCINOS ,DE PROFESIE POLITICIAN.L'ORBAN SI MINCIUNELELE DEMONTATE DE PRESA II ARATA CARACTERUL INFECT SI FRICA DE A CADEA DE PE SCAUNUL PE CARE S-A COCOTAT...DUPA CUM REZULTA - MASINA PE CARE O CONDUCEA ERA MASINA DE SERVICIU PE CARE A AVARIAT- O IN CALITATEA SA DE TRANPORTATOR DE CUR DE MINISTRU.NU TREBUIE L'ORBAN SA PLATEASCA SI REPARATIA MASINII AUDI A6 PE CARE A MANARIT-O LA VOLAN SI APOI NU A DUS-O LA GARAJ ,CI LA UN PRIETEN INTR-O MAHALA?

marți, 18 decembrie 2007

Evenimentul Zilei Nr. 5026 - Sent Using Google Toolbar

SA CORECTEZ - MADAM NICOLAI NU A FOST SECRETAR DE STAT LA INTERNE CI LA MINISTERUL MUNCII SI VEDEM MAI JOS O BIOGRAFIE TUMULTOASA DE SPECIALISTA IN DREPT FACUTA IN ULTIMII ANI A LU' IMPUSCATU' ,IAR MIRCEA MARIAN MI-A CONTINUAT ADEVERIT FLERUL SI SIMPATIA FATA DE SLINOASA CARE SE VREA MINISTREASA... PE LANGA EA,A MAI APARUT SI EVENIMENTUL L'ORBAN ,FRATELE COMISARULUI - SI IATA CA NEBUNIA IN PNL A AJUNS APROPE DE VARF...SE PREGATESTE PENTRU O GAFA MAJORA CALIN ANTON POPESCU TARICEANU PM,SEF DE PARTID , DE GUVERN SI DE BATRANI SECURISTI -IONESCU QUITUS SI BALACEANU STOLNICI...

Evenimentul Zilei Nr. 5026


EDITORIALUL EVZ: Chiuariu pleaca, vine Ana Pauker (PNL)
18 Decembrie 2007
Mircea Marian

Mircea Marian: "Nu am crezut, pana ieri, ca PNL va reusi performanta sa gaseasca, la Justitie, un titular mai dubios, mai enervant si mai controversat decat Chiuariu."

Ma intreb daca in creierul liberalilor a fost si altceva in afara de dorinta de a sfida opinia publica atunci cand au propus-o pe Norica Nicolai la acest minister.

Chiuariu, la momentul numirii sale, nu avea atatea tinichele legate de coada. Nu isi lasase nepotica sa voteze, dupa cum o taie capul, legile tarii. Nu-si luase locuinta sociala intr-o zona buna a Bucurestiului. Nu fusese suspectat ca a facut tot felul de jonglerii cu banii din fondul de pensii. Nu se remarcase in politica internationala, aparand dreptul Iranului de a-si dezvolta capacitatile nucleare si cerand retragerea Romaniei din Irak. Pe scurt, nu era ceea ce Adrian Nastase a definit drept „o fosila taranista".

Avem deci toate motivele sa credem ca Nicolai ne va face sa-l regretam pe Chiuariu. Omul parea mai degraba o papusa in mainile altora - daca asta constituie o circumstanta atenuanta. Cand s-a saturat sa incaseze in contul lor, a plecat. Sunt extrem de sceptic ca Norica Nicolai ar parasi guvernul altfel decat aruncata afara.

Am sperat, pentru o lunga perioada, ca liberalii ne vor face o surpriza - placuta - atunci cand il vor nominaliza pe noul ministru al justitiei. Ca vor gasi un avocat, decent, cu ceva legaturi in societatea civila. Ca o vor numi pe Renate Weber care, in fond, il uraste pe Basescu la fel ca Hasotti, Orban sau Antonescu. Credeam ca cei din PNL isi vor da seama ca au nevoie de un personaj credibil pentru a suplini esecurile numite Remes, David sau Cioroianu.

Din toate aceste motive mi se pare stranie sinuciderea atent planificata a liberalilor. Singurele criterii care par sa mai conteze pentru grupul Tariceanu, Olteanu, Antonescu sunt cele legate de fidelitatea neconditionata fata de actuala conducere a PNL. Poate ca aceste personaje isi fac iluzia ca Nicolai va reusi ceea ce nu a putut Chiuariu, si anume sa puna botnita procurorilor si sa ii intoarca impotriva lui Basescu. Ma indoiesc. Pentru ca, desi seamana cu Ana Pauker, Norica Nicolai nu are, nici pe departe, capacitatea fostei favorite a lui Stalin.

Ea este preocupata in primul rand de propria supravietuire si sunt convins ca va avea grija sa-si pregateasca o portita de scapare pentru momentul in care PNL va parasi Palatul Victoria . Vocal, va ramane un critic dur al presedintelui Romaniei. Pe cai subterane va transmite insa mesajul ca tine la liberali la fel de mult ca si la taranistii pe care i-a tradat in 2000. Nicolai nu este decat o jalnica pastisa a Anei Pauker.

Poate ca discutia este totusi inutila, pentru ca, in aceasta piesa, Basescu nu si-a jucat inca rolul. Potrivit unei decizii a Curtii Constitutionale, seful statului nu are drept de veto, dar poate cere premierului sa renunte la o propunere de numire a unui nou ministru. Eu personal nu-l vad pe presedinte semnand, fara obiectii, numirea lui Nicolai in postul care i-a apartinut, candva, lui Macovei.

Romania libera - Noua revolutionari, informatori - Sent Using Google Toolbar

Romania libera - Noua revolutionari, informatori

Alina Sabou
Miercuri, 19 Decembrie 2007

Un numar de 15 persoane, dintre care patru luptatori in Revolutia din 1989 si 11 urmasi ai eroilor-martiri, vor ramane fara beneficiile care le sunt acordate prin Legea Recunostintei ca urmare a faptului ca rudele lor sau chiar ei au fost colaboratori ai Securitatii. Secretariatul de Stat pentru Revolutionari a cerut la CNSAS verificarea tuturor celor care au cerut preschimbarea certificatelor de revolutionari, iar pana acum s-au dat verdicte favorabile pentru patru luptatori in Revolutie si pentru cinci eroi-martiri.
"Va trebui sa le retragem certificatele celor care le-au primit deja, sau titlurile acordate urmasilor. Nici unul nu este din Timisoara. Nimeni nu a atacat deciziile primite de la CNSAS. Atat am primit pana acum, pentru ca CNSAS a lucrat in ritmul specific. Am anuntat aceste nume la Timisoara si tot la Timisoara le voi anunta si pe celelalte, cand le vom mai primi", a declarat ministrul secretar de stat pentru problemele revolutionarilor, Puiu Fesan.


Revolutionarii care au primit aceste verdicte sunt: Vasiliu Florin Vlad Sebastian, despre care Fesan a spus ca este presedinte de asociatie de revolutionari in Galati; Balaci Nicolae, fost locotenent major, din Oradea; Bratu Roman Filica, erou-martir, din Braila; Dragomirescu Mihai Liviu si Gradinaru Dumitru, ambii eroi-martiri din judetul Arges; Belehuz Ioan, erou-martir din Botosani; Mehedintiu Sandi, luptator, acum preot la Biserica Coltea; Zeana Corneliu, luptator, din Bucuresti; Trosca Gheorghe, fost sef de Stat Major la USLA, impuscat in noaptea de 22 decembrie 1989, in fata MApN. "Balaci Nicolae a cerut preschimbarea certificatului, dar nu il va mai primi. Zeana Corneliu a primit deja certificatul nou, dar va ramane fara el. Cei care au primit aceste distinctii vor trebui sa restituie si banii pe care i-au primit pana acum. Din pacate, va trebui sa retragem titlurile si pentru urmasi, in numar de 11", a mai spus Fesan.
In doi ani de cand s-a cerut reinnoirea dosarelor pentru revolutionari, au fost eliberate circa 7.000 de asemenea documente. Situatia de dinainte de aceste demersuri arata ca exista peste 23.000 de revolutionari cu acte.

Totalul afișărilor de pagină

Contor securisti si turnatori pe CNSAS

1